poniedziałek, 16 grudnia 2013

67. Pippin: Vacek bez Macek, vol. 3


Ocena: * 1/2


Mila sześćdziesiąta siódma
Taki w rezultacie płód ma
(lub pokłosie – gdy kto woli
Semantykę bliższą roli),
Że przedmiotem jej jest Vacek,
Uściślając: ten Bez Macek.
Głosowanie tak zrządziło,
Więc trzeba – było, nie było.
Kim jest Vacek – ja bladego
Nie mam pojęcia, dlatego,
Nie przybliżę tu artysty,
Lecz sam produkt jego czysty.
Na początku zaskoczenie,
Bo oto (to nie złudzenie!)
Może na zasadzie najmu
Słyszę fragment pieśni Bajmu!
Lecz to tylko zmyłka, kawał,
Jakich potem czeka nawał,
Gdyż – choć Vacek wydobywa
Dźwięki sprawnie - raczej zgrywa
Tej twórczości patronuje,
Co Wam zaraz zobrazuję.
Zacytuję dla przykładu
Kilka tekstów miast wykładu.

Pierdolony paparazzi spokoju nie daje
penis na basenie bez przerwy mi staje

Znowu kolejny tydzień
będę w domu siedział 
 myślę że chyba mam AIDS
choć mnie w dupę nikt nie jebał
ktoś polewa wódkę skromnie do kieliszka
gdy na to wszystko z góry patrzę to swędzi mnie kiszka

Grzyba złapałeś na dziwkach
to jest już koniec twego kroku
 Grzyba złapałeś na dziwkach
w maju bieżącego roku

Nie ulega wątpliwości,
Że powyższe wspaniałości
Nie są prostą li zabawą,
Lecz swoistą jakby wprawą,
By opisać rzeczywistość,
Jej bolączki, jej nieczystość.
Tego sortu poetyka
Ciemne tematy wytyka.
Jedni taką twórczość lubią,
Inni raczej się w niej zgubią.
Vacek werwy nie żałował,
Pomysł wyartykułował,
Punkowym klimatem spoił,
Pewnie dwoił się i troił,
By materiał finałowy
Brzmiał jak produkt zawodowy.
Podejrzewam, że na żywo
Gdzieś, gdzie hojnie leją piwo,
Koncert Vacka nie raz wzbudzi
Wesołość i brawa ludzi.
Studyjnie – już niekoniecznie,
Płyta ta nie przetrwa wiecznie.
Lecz wysłuchać nie zaszkodzi,
Zwłaszcza gdyście gniewni młodzi.

Kwestionariusz:
1. Najlepszy moment: Myślę że chyba mam AIDS, choć nie byłem jeszcze nigdy w Afryce.
2. Najgorszy moment: A mnie już tam w grobie puszczają zwieracze.
3. Analogia z innymi elementami kultury: Poezja klozetowa.
4. Skojarzenia muzyczne: Wczesny Defekt Muzgó.
5. Pasuje jako ścieżka dźwiękowa do: Szesnaście lat, jabol w parku i punkowy festiwal w zapadłej mieścinie.
6. Ciekawostka: Jeśli komu propozycja Vacka przypadła do gustu, zespół udostępnił w Internecie teksty wraz z chwytami na gitarę, więc śmiało można kontemplować i przeżywać twórczość artysty samodzielnie.
7. Na dokładkę okładka: Każda epoka ma swoje „Never Mind The Bollocks”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz